topbella

Sunday, August 24, 2008

~ p e n a t ~

salam....

ekceli...aku cuti seminggu...aku x rase cm aku berehat spenuhnye~huhu...mari kite flashback xtvt aku spjg cuti ( sok skola...huhuhu...)

15 ogos...

pack brg...g iglu...amek few stuff...then 12 lbih grak g kedah...sungai petani to b exact...5 jam stret drv...sajer xmo tuka...huhuhu...dlm perjalanan...leh lak singgah kt sempadan penang-kedah amek gmba...1st tym smpai kdh tu~~huhuhu....oh...lupe nk btau...aku g sane as peserta perkhemahan maritim pengakap kelana...

okay...smpai sane...syafik amek, i mean, aku tggu kt tol...folo dia g wisma ksa...smpai ksa...or kelana sri angkasa...register then lepak2 ngn dak utm...diorg awal pg lg dh smpai...then mlm tu...dh pnt giler...briefg lak lmbt...aku cm dh nk tdo, bru start...huhu...lentok gak ar...then tdo...

16 ogos...

pengalaman besh~!aku berkayak di laut...1st tym siot....6KM lak tu...trase cm nk tercabut tgn aku ni...gagah2...kena lak partner ngn OKU, i name him as A...huhu...mmg sunyi lak aku ats kayak tu...dia xle ckp ngn aku sbb bisu kot...so klau dia nk pggl aku dia tepuk kayak tu...aku pun toleh la blakang...sbb aku dpn kn...klau aku blakang...aku nk toleh blakang watpe kan...huhu...A ni aku tgk baek budaknye...huhu...tp pengalaman kayak mmg syok wooo...ombak kuat...angin kuat...cm nk terbalik kayak tu...kak mira nmpk dolfin...kak akiey nmpk obor2...aku?ikan mati nmpk ler...haiya...

dh smpai tu kn set up khemah...dak uum x smpai lg...ktorg cm pelik, apsal jemputan smpai awal, uum x smpai lg...ktorg lak yg smbut diorg...haish...x patut tul...dh elok2 uniten, kliuc ngn utm setup khemah...tetibe dak uum smpai...pastu de seorg pegawai sengal n menjengkelkan ni suro ktorg ubah khemah tu...memula suro ke blakang sket...pastu suro ubah pintu...haiya...menci beliau...mlm lak de bacaan yassin...then tdo...

17 ogos - 20 ogos...

istiadat pg...huhu...rmai xtau rupenye...sedih btol memerhatikan mereka yg blaja scouting melalui slides ni...haiya...aku dpt grup 5...ktorg jungle trekking...maen kayak suku pulau...flying fox...repelling...water confident...water rescue...basic scuba...blaja berenang...n yg besh g naek kapal tunas samudera....bkn sumer org dpt naek beb~!!mabuk gak la memule tu kan...tp lame2 okay jer...de la amek few pix ngn penuh bergaye di atas kapal tersebut...

kt pulau tu xde toilet tau...haaa...penganjur sediakn cm ruangan utk buang air...guna ground sheet kt bwh jmbtn...hahahha...utk org yg x bese...mmg berbakul2 sumpah seranah kua...tp aku lek jer...huhuhu...std la cmp kan...klau nk mandi briye...slese...g dok hotel nuh...huhuhu...merungut x tentu hala...menyampah lak aku...mandi nk byk air...igt bath tub ke?cettt~mandi bwh jmbtn wooo...huhu...org kate nk dpt jodo cpt mndi bwh jmbtn...ni dh baper ari aku mndi bwh jmbtn ni...huhuhuhu...ne tau...dpt org kedah jd teman idup...hahaha...

de 1 ari tu xpsl2 aku kena petik jd biro protokol...hampeh nye cyril~!!!aku petik name dia...dh pulak su mala tu x reti n sebut name dia...ader ke dia sebut sheryl??kn ke name ppuan tu...mmg la mamat cyril ni x tau aku maksudkan dia...adeh...x smena2 aku kn handle protokol campfire, ngn majlis penutup...

camp fire tu leh thn lg...yg xleh blah aku kn push utk majlis penutup...huhuhu...kemkom push aku...menangis aku dibuatnye...waaaa...marwan lak leh sakat2 aku lg...cm nk geget kepale dia...seb baek de dak2 kliuc yg menenangkan ati...syg mereka semua...bak kate syafik...adik bradik...huhu...ye...klkm uniten, klkm kliuc, klkm utm, klkm umt mmg adik bradik...kami syg adik bradik kami...huhuhuhu...slepas di tekan...akhirnye majlis penutup berjalan lncar...trime kasih adik bradik...~!!

then ptg 20 ogos tu blk ksa...mlm grak blk uniten...aku drv sejam je...x lrt...then cyril drv...pastu half way,kak mira drv...saje aku bg dia tdo memula...ahahaha...smpai uniten kul 4.30 pg 21 ogos...

21 ogos...

kepenatan...tdo...tp kul 1030 dh bgn...alaa...nk tdo lg...tp x leh...pastu aku lapa...sbb aku tdo umh kak akiey...aku rembat megi...aku mkn...then 2.30 tdo...kul baper tah aku bgn...cyril ajak g mkn...memandangkan aku lapa lg...n spjg kt pulau dok mkn ikan jer...aku pun folo jer la...huhuhu...kul 730 smpai umah, kul 8 grak blk temerloh...smpai umah ltk bag...tdo...

22 ogos...

pg basuh2 baju...kemas2...ptg kul 5 grak blk uniten...mlm kul 10 lbih grak g mlake...smpai sane kul 1 lbih...lepak2...minum2...kul baper tah aku tdo...tdo dlm keta jer kt dlm kwsn camp tu...mls nk bukak khemah...oh ye...g sane 3 keta...bersame adik bradik...huhuhu...

23 ogos...

bgn pagi...g petronas, mandi...siap2...pkai uniform...haa...aku g mlake g jd visitor jambori keamanan antarabangsa...huhu...g visit kontinjen saudi dpt tafsir Quran...g kontinjen egypt dpt ayat Quran tulis ats papyrus...besh2...tghri ktorg blah...jln2 bdr mlake...dlm ujan tu...ahahahaha...kul 5 ptg grak blk...then trus anta dak umt kt kl sentral...tmn angah gi bli brg kt jusco balakong...kul 1030 smpai umah...slesakan diri...kul 11 tdo...

24 ogos...

kul 8 bgn...siap2...kul 9 anta angah g lcct...flight dia ke kuching kul 1145...wah...140 km/h...maen sdp jer tekan kan...jln lurus sgt...huhuhu...then dia dh masuk, aku blah...smpai uniten kul baper tah...tdo...530 bgn...online jap...kul 8 g wedding kt klab tasek putrajaya...kul 10 blk...haaa...

giler ar...kehulu kehilir aku cuti ni rupenye...ahahahaha...sgt besh la tapi nye kan...pengalaman berharga beb~!!!!

hahahaha...ok...dh puas merayap...prepare stadi lak...4 paper test 1 ni...HVAC, CFD, Econ, Turbo...adeyh...plus progress report 1 for my project 1...haaaaaaaaa...fenin2...i cn feel fa pressure now...xpe...gagah~!!brusaha...chaiyok~!!





























untuk kamu...ye...kamu...saye suke mata kamu...mata kamu cantik...haaa...kantoi usha~

5 comments:

BuDakPuTiH said...

"(untuk kamu...ye...kamu...saye suke mata kamu...mata kamu cantik...haaa...kantoi usha~)"

Untuk saya kah..??

Aya said...

klau kamu ade mata yg cantik...maka utk kamu la...

BuDakPuTiH said...

yer ker..?? hehehehe... thnkz ya.. hehehe....

BuDakPuTiH said...

waahhh!!!!! crita camping maritim di hari cuti nie mcm gempak giler... huhuh... tp mmg gempak pun... yg tau, dy tau, yg p dy merasa... huhuhuu...

Aya said...

tau xpe...

haiya...

penat wooo...

~d a p r i n c e s z~

Aya
A Wife...a mum...a daughter
View my complete profile